[Sondeo] Conjunta Xiaomi Yi Action

Tema en 'PEDIDOS CONJUNTOS' iniciado por Blasphemor_, 11 Mar 2015.

1. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Muy buenas, me interesa esta cam y estoy hablando con varias tiendas para negociar el mejor precio.

Esto es solo un sondeo de cuantas personas estarían interesadas, es decir, su participación no implica la compra.

Os dejo un documento para participar :https://docs.google.com/forms/d/1Cl95TatdtdHLb-xzOWWOyy2sdpER6ROgynAmP2Tx9bY/viewform?usp=send_form

Links a la camarita en cuestion en una tienda :

http://www.gearbest.com/action-cameras/pp_153556.html

http://www.banggood.com/Original-Xi...-CMOS-WIFI-Sports-Action-Camera-p-969228.html

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=mJWzMG8WVnU[/ame]

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=vQqJo8mx4Uw[/ame]​

25 preguntas y respuestas acerca de esta cam:

Q1. What system environment does the smart phone needed to install Apps?
    A1: Android 4.1 or above (Android phones); iOS 7 or above (iPhone). Other operating systems are not available. The iOS App will be available in April.

Q2. How can I get Xiao Yi and Apps paired?
    A2: Firstly, install the app and open it, then open your camera and open the WIFI, the blue indicator light wi
    ll be flashing. You can click the camera icon at the bottom of the interface, find “YDXJ_xxxxxxx”(xxxxxxx is the later seven number of your camera battery serial number), the initial password is 1234567890.

Q3. How to change WIFI name and password?
    A3: After the camera and smartphone connected, click the setting icon on the top right corner, find “WIFI settings” to set your new name and password.Then waiting for the restart of your camera, they will be connected automatically.

Q4. How to restore factory settings?
    A4: After connected to the smartphone, you can find the “factory data reset”.Or you can press the power button and WIFI button for a while, after a “DI” sound, it will be reset to factory data.

Q5. Why the camera can’t be connected to phone?
    A5: Please check:
    1. The apps on your phone is the newest edition
    2. The camera wifi function has been opened, the blue indicator light is flashing.
    3. The smartphone has been connected the other camera wifi.
    4. The password is right.
    5. Ensure the distance between the two devices is within 100 meters.
    6. If there is many wireless hotspot jamming.
    If the above operations are of no use, you can restore your camera to factory settings. Do remember to save your data before you do this.
    7. The app might now work properly on some android phones, please try another phone.

Q6. The indicator light is on, but I can’t find the WIFI?
    A6: The light is flashing, you can find the WIFI hotspot, if the light doesn’t flashing, it for bluetooth pairi
    ng.

Q7. Why I can’t view photos or videos on apps?
    A7: All the photos and videos recording by Yi are saved on SD card, you can download the files to your phone, then you can view them on your phone.

Q8. Why I can’t take a snapshot while recording?
    A8: The following resolution does not support capture function:
    1. 1080P 60FPS/48FPS
    2. 960P 60FPS
    3. 720P 120FPS
    4. 480P 240 FPS

Q9. How to take a quick shot?
    A9: Switch Photo and Video mode by short press the power button, press the shutter when indicator light is dark (photo mode).

Q10. What video standard is supported?
    A10: NTSC and PAL.

Q11. Why it become slow when taking photos in dark?
    A11: Because the camera need more time to exposure.

Q12. Why the photos and videos edges have deformation?
    A12: It’s the wide-angle lens, if you don’t like this deformation, you can open the correct function in Settings.

Q13. Why the files have been deleted?
    A13: If you opened the cycle recording function, the earlier file maybe deleted to save storage.

Q14. How to download photos and videos?
    A14: Download them in the File management on your phone through App.

Q15. Why the camera become very hot when charging?
    A15: Please charge your camera in the power off state.

Q16. How long it takes to charge the battery?
    A16: About 90 minutes in the power off state. The indicator light will be automatically out when the battery is full charged.

Q17. Micro SD card supported?
    A17: Yes, without micro SD card, the camera can’t take photos or video. Support maximum capacity to 64GB, FAT32 format. We suggest you to restore factory settings when you insert a SD card for the first time through app.

Q18. How long the battery can be used?
    A18: It’s depend on the mode you choose, it can be used for 85 minutes on 1080P 30fps mode.

Q19. How to view photos and videos?
    A19:
    1.Download the photos and videos into your phone through app, you can find them in your file management.
    2.Using a card reader to copy your files in SD card to your PC, then you can view them on computer.
    3.Conneting your camera with computer through USB cable to view.

Q20. How to update new edition?
    A20: If there is a new edition available, the app will reminder you to update, please make sure the power is sufficient. We suggest you to update when the electric quantity is above 35%.

Q21. How to clean the camera surface?
    A21: Using flannelette or glasses cloth to wipe the lens, clean the body with clear water, wipe to dry. Do not use alcohol.

Q22. How to connect the camera to 2 or more phones?
    A22: The camera does not support that yet.

Q23. Where can I get the accessories?
    A23: The Xiaomi official will release the waterproof case, HDMI cable, av out cable, belt mount and other accessories soon. We will list them on GeekBuying.com at the first moment.

Q24. When will you ship my order?
    A24: We have plenty of stock now and new batches still are coming everyday, order now and we will send it right away!

Q25. Can GoPro accessories compatible with the Xiaomi Yi camera?
    A25: Most GoPro accessories are compatible with Xiaomi Yi Action Camera except the waterproof/protective housing case or batteries.

Visit GeekBuying Xiaomi Yi Camera product page for more information about the product.

PD: todos los datos se actualizarán en el primer post.

#1 Blasphemor_, 11 Mar 2015
    Última edición: 14 Mar 2015
  2. asamnc Miembro

asamnc
    Me Gusta recibidos:
    1
    Me apunto...tengo ganas de probarla...

3. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Tengo una gran noticia, nos hemos "asociado" con otro foro y ya somos mas de 300 personas las interesadas en esta prometedora cam.

Que os parece ?

4. eslanek Gurú FPV

eslanek
    Me Gusta recibidos:
    0
    Tienes empresa? Si no te van a crujir en aduanas.

5. collado Miembro

collado
    Me Gusta recibidos:
    0
    Haber q precio sacas?

6. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Por tener, no tengo ni un perro que me ladre XD.

Estoy negociando, a ver quien se porta mejor.

Eso sí, la carcasa sumergible tocará esperar.

7. robert34 Nuevo Miembro

robert34
    Me Gusta recibidos:
    0
    Esta muy bien , haber el precio porque la verdad no la conocía y tiene buena pinta

Enviado desde mi iPad con Tapatalk

8. andriuP6 Nuevo Miembro

andriuP6
    Me Gusta recibidos:
    0
    Yo he firmado y me parece bien, pero trescientas unidades són muchas, como dice eslanek eso va a ser imposible pasarlo, ten en cuenta que en el mejor de los casos serían 15.000€...

9. djmarko Miembro

djmarko
    Me Gusta recibidos:
    0
    Normalmente en estas compras,la tienda elegida da un código descuento que se pasa a los interesados por privado y cada uno pide la suya,no hay que pedir un contenedor con 1000 cámaras :tongue2:

10. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Así es, nadie tendrá el dinero ni producto de nadie, todo lo gestiona la tienda

11. petronio Miembro

petronio
    Me Gusta recibidos:
    1
  12. andriuP6 Nuevo Miembro

andriuP6
    Me Gusta recibidos:
    0
    Ah, entonces perfecto :D
    Se sabe precio aprox.?

13. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Sí, que el precio más bajo lo esta dando geekbuying pero que me lo van a mejorar, la semana que viene lo sabremos

14. Ivan_Cillo Miembro

Ivan_Cillo
    Me Gusta recibidos:
    0
    Por mucho que os mejoren el precio como siga cayendo el euro...mal negocio hareis

15. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Eso es cierto, pero no está mis manos el valor del euro, igual en la de Merkel si

#15 Blasphemor_, 14 Mar 2015
  16. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Q1. What system environment does the smart phone needed to install Apps?
    A1: Android 4.1 or above (Android phones); iOS 7 or above (iPhone). Other operating systems are not available. The iOS App will be available in April.

Q2. How can I get Xiao Yi and Apps paired?
    A2: Firstly, install the app and open it, then open your camera and open the WIFI, the blue indicator light wi
    ll be flashing. You can click the camera icon at the bottom of the interface, find “YDXJ_xxxxxxx”(xxxxxxx is the later seven number of your camera battery serial number), the initial password is 1234567890.

Q3. How to change WIFI name and password?
    A3: After the camera and smartphone connected, click the setting icon on the top right corner, find “WIFI settings” to set your new name and password.Then waiting for the restart of your camera, they will be connected automatically.

Q4. How to restore factory settings?
    A4: After connected to the smartphone, you can find the “factory data reset”.Or you can press the power button and WIFI button for a while, after a “DI” sound, it will be reset to factory data.

Q5. Why the camera can’t be connected to phone?
    A5: Please check:
    1. The apps on your phone is the newest edition
    2. The camera wifi function has been opened, the blue indicator light is flashing.
    3. The smartphone has been connected the other camera wifi.
    4. The password is right.
    5. Ensure the distance between the two devices is within 100 meters.
    6. If there is many wireless hotspot jamming.
    If the above operations are of no use, you can restore your camera to factory settings. Do remember to save your data before you do this.
    7. The app might now work properly on some android phones, please try another phone.

Q6. The indicator light is on, but I can’t find the WIFI?
    A6: The light is flashing, you can find the WIFI hotspot, if the light doesn’t flashing, it for bluetooth pairi
    ng.

Q7. Why I can’t view photos or videos on apps?
    A7: All the photos and videos recording by Yi are saved on SD card, you can download the files to your phone, then you can view them on your phone.

Q8. Why I can’t take a snapshot while recording?
    A8: The following resolution does not support capture function:
    1. 1080P 60FPS/48FPS
    2. 960P 60FPS
    3. 720P 120FPS
    4. 480P 240 FPS

Q9. How to take a quick shot?
    A9: Switch Photo and Video mode by short press the power button, press the shutter when indicator light is dark (photo mode).

Q10. What video standard is supported?
    A10: NTSC and PAL.

Q11. Why it become slow when taking photos in dark?
    A11: Because the camera need more time to exposure.

Q12. Why the photos and videos edges have deformation?
    A12: It’s the wide-angle lens, if you don’t like this deformation, you can open the correct function in Settings.

Q13. Why the files have been deleted?
    A13: If you opened the cycle recording function, the earlier file maybe deleted to save storage.

Q14. How to download photos and videos?
    A14: Download them in the File management on your phone through App.

Q15. Why the camera become very hot when charging?
    A15: Please charge your camera in the power off state.

Q16. How long it takes to charge the battery?
    A16: About 90 minutes in the power off state. The indicator light will be automatically out when the battery is full charged.

Q17. Micro SD card supported?
    A17: Yes, without micro SD card, the camera can’t take photos or video. Support maximum capacity to 64GB, FAT32 format. We suggest you to restore factory settings when you insert a SD card for the first time through app.

Q18. How long the battery can be used?
    A18: It’s depend on the mode you choose, it can be used for 85 minutes on 1080P 30fps mode.

Q19. How to view photos and videos?
    A19:
    1.Download the photos and videos into your phone through app, you can find them in your file management.
    2.Using a card reader to copy your files in SD card to your PC, then you can view them on computer.
    3.Conneting your camera with computer through USB cable to view.

Q20. How to update new edition?
    A20: If there is a new edition available, the app will reminder you to update, please make sure the power is sufficient. We suggest you to update when the electric quantity is above 35%.

Q21. How to clean the camera surface?
    A21: Using flannelette or glasses cloth to wipe the lens, clean the body with clear water, wipe to dry. Do not use alcohol.

Q22. How to connect the camera to 2 or more phones?
    A22: The camera does not support that yet.

Q23. Where can I get the accessories?
    A23: The Xiaomi official will release the waterproof case, HDMI cable, av out cable, belt mount and other accessories soon. We will list them on GeekBuying.com at the first moment.

Q24. When will you ship my order?
    A24: We have plenty of stock now and new batches still are coming everyday, order now and we will send it right away!

Q25. Can GoPro accessories compatible with the Xiaomi Yi camera?
    A25: Most GoPro accessories are compatible with Xiaomi Yi Action Camera except the waterproof/protective housing case or batteries.

Visit GeekBuying Xiaomi Yi Camera product page for more information about the product.

http://blog.geekbuying.com/index.ph...-about-xiaomi-yi-action-camera-you-must-know/

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=r_ZxfjO2B6U[/ame]

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=Op1WFq8J3Xw[/ame]

xiaomi yi vs gopro

#16 Blasphemor_, 14 Mar 2015
  17. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Especial para el hobby, respuesta 23, traerá salida av

18. selkerino Miembro

selkerino
    Me Gusta recibidos:
    0
    Me apunto, espero que baje el precio, a ver si nos bajan de 99$

19. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
  20. collado Miembro

collado
    Me Gusta recibidos:
    0
    Banggoog la tiene ya a 92$

21. selkerino Miembro

selkerino
    Me Gusta recibidos:
    0
    Entonces como queda el asunto? Donde hay que apuntarse para empezar la conjunta o saber como va?ya he rellenado el formulario

22. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Tienes que rellenar el formulario del 1er post.
    Si lo has hecho no te veo.

Estamos pendientes de precios de conjunta y stock

Pd: si que estas, no te vi

23. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Todo el que esta apuntado prefiere a que salga alguna ofera con la carcasa sumergible ?

24. selkerino Miembro

selkerino
    Me Gusta recibidos:
    0
    Yo por mi si, nunca viene de mas, por si se cae el micro al agua que sepa bucear xD pero vamos, que si

25. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Bueno un poco de informacion para los ansios(me incluyo) me comentan que a finales de mes empezara la produccion en masa y saldran muchas mas camaras al mercado, por lo que puede que el precio baje. Eso unido a que seguramente tambien saldra la carcasa , creo yo que seria bueno esperar.

#26 Blasphemor_, 18 Mar 2015
    Última edición: 18 Mar 2015
  26. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Tengo una muy buena oferta y es la siguiente:

- 90$ edición básica (solo camara) con envío incluido por NLPost (sin aduanas)
    - 112$ edición travel (camara + palo) con envío incluido por NLPost (sin aduanas)

El envío es desde China con número de seguimiento. Perooooo lo mejor que la tienda tiene SAT en madrid, es decir, te haces cargo de los gastos hasta el SAT de Madrid, pero si hay que mandarlo a China, la tienda se hace cargo. La garantia es de un año en territorio español, ampliable otro año pagando 15$. Seguro otros 25$.

Es muy seguro que el euro siga bajando y que al final el pack (camara + carcasa )nos salga más caro, o no, el futuro quien sabrá.

La carcasa tambien la estoy hablando con la misma tienda y cuando salga nos hará una buena oferta tambien.

Si la gente está dispuesta, pues haré otro formulario para hacer la compra definitiva si es que hay gente intersada, sino, tocará esperar a la suerte del pack.

Que les parece ?

27. andriuP6 Nuevo Miembro

andriuP6
    Me Gusta recibidos:
    0
    Yo sólo digo una cosa.. Nos hemos juntado 1000 personas entre este foro y FC para rebajar 2$? :/

28. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    No, de fc nada porqué están barajando otras opciones con precios prácticamente iguales excluendo lo del sat y garantía en España y que quieren un stock muy grande y complicado de abastecer. De hecho, hay alguno que esta apuntado aqui que lo leyo en FC

29. iacobus86 Nuevo Miembro

iacobus86
    Me Gusta recibidos:
    0
    Antelife también ofrece esta cámara a 95,99 dólares. ¿Qué os parece el precio?

30. iacobus86 Nuevo Miembro

iacobus86
    Me Gusta recibidos:
    0
    Xiaomi Yi Cámara VS SJ4000 y SJ5000 vídeo

31. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
  32. Lytium Nuevo Miembro

Lytium
    Me Gusta recibidos:
    0
    Buenas, me apuntado a la conjunta ya tenéis noticias del precio, tiene buena pinta la camara yo tengo un móvil de esta marca y estoy muy contento.
    saludos.

33. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Ya habían muchos precios en torno a 85€ pero era la cámara sola.

Como todo el mundo también está interesado en la carcasa hay que esperar a que salga con una oferta.

34. Lytium Nuevo Miembro

Lytium
    Me Gusta recibidos:
    0
    Ok, a mi también me interesa la carcasa, estaré atento.
    gracias.

35. selkerino Miembro

selkerino
    Me Gusta recibidos:
    0
    A ver si no tardan mucho en sacar la carcasa y para verano la tenemos en pleno rendimiento :)

36. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Ya te digo. Estoy atento de las tiendas pero muy raro que saquen cámara sin accesorios

37. Lytium Nuevo Miembro

Lytium
    Me Gusta recibidos:
    0
  38. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Sí, yo también la había visto, pero 25 $ por la carcasa me parece algo carillo.
    Un par de tiendas me han dicho que espere la primera marea de aventurados que ya bajara.
    Pero del dicho al hecho

39. Lytium Nuevo Miembro

Lytium
    Me Gusta recibidos:
    0
    Si en total se queda por unos 110€, no es que sea excesivamente cara pero cuanto más barata se consiga mejor compra, si la comparamos con la sj5000 no tiene un mal precio y en la comparativas quedan muy igualadas

40. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Bueno, la sj5000 además de la carcasa sumergible tiene muchos más accesorios, aunque sigue gustando la Xiaoyi

41. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Nada, ya me han escrito varias tiendas y siguen igual sin oferta cámara + carcasa

42. Javielico Miembro

Javielico
    Me Gusta recibidos:
    0
    Vosotros seguid esperando para hacer la compra conjunta para ahorraros 3€ con respecto a las tiendas que la venden... que cuando queráis hacerla ya ha salido la SJ6000 requeté plus o la Xaiomi XIPro2 full power con mejores prestaciones...

Que valen dos duros!! hacer click nooowwww señores! jajajaja.
    Anda que si fuesen Gopros 4 Black originales....
    Seré yo, que soy de las personas que quieren las cosas para Ya y odio estar esperando 4 meses para comprar una cámara de video...
    Saludos y no os ofendáis muchachos.

:-800:

43. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
  44. petronio Miembro

petronio
    Me Gusta recibidos:
    1
    Venga zagales.. menos escribir y mas grabar XDDD..

Adjuntos:

45. selkerino Miembro

selkerino
    Me Gusta recibidos:
    0
    Reflotamos la conjunta e intentamos pedir con carcasa?

Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

46. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Sí, estoy en ello, pero han cambiado el encargado de la tienda donde estaba negociando y me toca comenzar de nuevo y este tarda el contestar que no veas... Pero yo no me he olvidado de esto que el breves tengo el kit fpv y no tengo cam!

47. pframon Miembro

pframon
    Me Gusta recibidos:
    0
    Se ha cerrado el pedido?

48. Blasphemor_ Miembro

Blasphemor_
    Me Gusta recibidos:
    0
    Aún no, puedes apuntarte si quieres

49. vimy Miembro

vimy